Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wesol
    Rider
    • 2008
    • 689

    Mam dobrych kolesiow na miejscu u siebie- prowadza hurtownie akumualtorow. Tylko tym handlują. Rozmawialem nie raz z nimi i nie raz zesmy rozne wnioski wynisili. Taki starzy mowil mi zeby zawsze brac aku z danej marki taki sredni jesli chodzi o rodzaj. Czyli tak jak mamy w centrze: standard, plus i future to najlepszy bedzie plus. Tak samo z z innymi markami. Calkiem niedawno zakupilem aku do golfa i do sharana. Do golfa z racji iz wiekszy tam nie wejdzie to dalem tylko 74 ah ale varte blue. D sharana dalem tez ten sam model tyle ze 95 czy 99 Ah. Zadnych wynalazkow. ten mneijszy cos kolo 340 zl jak mnie pamiec nie myli a ten drugi cos kolo 420 zl dalem. Absolutnie zero problemow. Mialem doladowywac co miesiac czy dwa ale jakos olewam sprawe puki co.
    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      wesol, kolejny raz ostrzegać nie będę ! Pisz po polsku
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • beerkoff
        Ambiente
        • 2013
        • 172

        Nowy aku na pokładzie - właśnie go zamontowałem.
        Forsa 65 Ah - nie będę sobie żałował. W momencie odbioru zabrany z "półki sklepowej" dawał 12,82 V.
        Po podpięciu "autek" od razu pięknie zamruczał - przy gnieździe zapalniczki mam podczas jazdy 14,1 V - jutro jeszcze profilaktyczne czyszczenie klem (akurat nie miałem drobnego papieru ściernego pod ręką). No i sprawdzę jakie napięcie pojawia się podczas ładowania na samych klemach.
        Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          pany w fabii 1,6tdi mialem ori aku 61Ah/540A varta

          kupilem varte 74Ah/750A

          czy nie przesadziłem?

          altek 110A

          Komentarz

          • wesol
            Rider
            • 2008
            • 689

            ani wielkosc aku ani moc maksymalana altka nie ma tu nic do rzeczy. Mzona sobie nawet zalozyc akumualtor w bagazniku i 220A a altek mozesz miec nawet i 70 amperowy. Wszystko bedzie daialac prawidlowo.
            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              a magiczne niedoładowanie co wszyscy powtarzaja jak mantre

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                Niedoladowanie bedzie jak wstawisz i aku 50 Ah i taki 220 Ah. TO poprostu bilans jaki prad wyciagas z akumualtora i jaki oddajesz do neigo gdy jedziesz i altek doaldowuje go. Generlanie akumualtor w stanie spoczynku zawsze powinien byc naladowany na fulla bo inczej ulega zasiarczeniu i sie szybko psuje. Czyl powinienbyc zawsze na 100% nalaodwany, odpalasz auto i tracisz powiedzmy 5% w malym aku a w duzym 1 czy 2 % ale to wciaz ta sama ilosc watogodzin itp. Czyli altek musi ladowac powiedzmy okolo 10-15 minut by ta energie oddac do akumualtora. Jesli bedziesz natomiast malo jezdizl to nie naladuje sie ani ten maly aku ani ten duzy aku. Dlatego nie ma znaczenia czy wstawiasz do auta akumualtor 44Ah czy 99Ah czy od jakiegos czasu kondensatory zamaist aku. Odpalasz auto i altek laduje.
                Co inneog jak wstawisz duzy alternator, grubsze kable to tez sporo poprawi łądowanie akumulatora. Ja u siebie mam aku 95 Ah i wszystko okej bylo na altku 120 A zmienilem altek na 220 A i oczewiscie jest o tyle lepiej ze smialo zalaczam grzanie szyby przendiej, tylnej, siedzenia grzane,webasto itp i swiatla przednie nawet nie mrugną Pobor przy takich odbiornikach to jakies 100amper a pamietajmy z ena jalowych altki nie daja 120 A bo to prad maksymalny ale przy obr 4000.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  ok rozumiem. a czy nowy aku podpiac na noc pod prostownik zeby go naładowac?

                  I jeszcze pytanie o alternator
                  mam alternator 110A . sa jeszcze do mojej fabii 140A.

                  czy jesli kiedys bym zdecydowal sie na zmiane to polega to po prostu na podmianie czy trzeba bedzie cos kodowac?

                  Komentarz

                  • Rico40
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 135
                    • Fabia (6Y2)

                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    ok rozumiem. a czy nowy aku podpiac na noc pod prostownik zeby go naładowac?

                    I jeszcze pytanie o alternator
                    mam alternator 110A . sa jeszcze do mojej fabii 140A.

                    czy jesli kiedys bym zdecydowal sie na zmiane to polega to po prostu na podmianie czy trzeba bedzie cos kodowac?
                    Kupując w sklepie podpiąłem nowy aku na 4h i dwa razy w roku wyciągałem go i dolewałem wody i ładowałem min.12h, ale ja kręciłem się w większości miedzy kominami.

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      ja kupilem varte silver wiec chyba tam niedoleje nic bo nawet nie ma jak

                      Komentarz

                      • eaglemirek
                        RS
                        • 2010
                        • 14107
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez wesol
                        Niedoladowanie bedzie jak wstawisz i aku 50 Ah i taki 220 Ah. TO poprostu bilans jaki prad wyciagas z akumualtora i jaki oddajesz do neigo gdy jedziesz i altek doaldowuje go. Generlanie akumualtor w stanie spoczynku zawsze powinien byc naladowany na fulla bo inczej ulega zasiarczeniu i sie szybko psuje. Czyl powinienbyc zawsze na 100% nalaodwany, odpalasz auto i tracisz powiedzmy 5% w malym aku a w duzym 1 czy 2 % ale to wciaz ta sama ilosc watogodzin itp. Czyli altek musi ladowac powiedzmy okolo 10-15 minut by ta energie oddac do akumualtora. Jesli bedziesz natomiast malo jezdizl to nie naladuje sie ani ten maly aku ani ten duzy aku. Dlatego nie ma znaczenia czy wstawiasz do auta akumualtor 44Ah czy 99Ah
                        Teoretycznie tak ale weźmy zimę i powiedzmy temp - 20 lub sporadycznie nawet więcej i wtedy te 50Ah straci powiedzmy 20% czyli 10 + rozruch a ten 220 AH 44Ah + rozruch więc jeżeli np dojeżdżam do pracy tylko kilka km to tego mniejszego mam szansę naładować na full a tego wiekszego powiedzmy tylko do 99% (lub mniej) i sprawa z każdym dniem się kumuluje :!: Więc ja bym jednak nie przesadzał. Ja tam wolę co 2 lata kupić standard wielkość lub nie wiele większy niż co 4 lata jakiegoś bydlaka :!: :diabelski_usmiech



                        CB Harry II ASC + Triflex

                        Pozdrawiam Mirek!!

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          ale przejscie z 61Ah na 74Ah chyba nie jest az takie drastyczne

                          Komentarz

                          • Rico40
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 135
                            • Fabia (6Y2)

                            Ja kupiłem centre 6 lat temu i ma kontakt z właścicielem auta w którym jest akumulator i jeździ auto do dziś na tym aku więc to nie ma reguły jak będziesz dbał to i aku ci długo posłuży, tak jak ze wszystkim.

                            Komentarz

                            • beerkoff
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 172

                              Panowie.... a niech mi ktoś powie... jakie macie napięcie na gnieździe zapalniczki podczas pracy silnika (postój, jazda) ? U mnie i na klemach i na gnieździe zapalniczki mam 13,7 - 13,9 V na ciepłym silniku. Na zimnym mi wskazuje 14.1 V. Wydaje mi się to trochę mało, liczyłem na więcej, ale dzisiaj w Octavce kolegi wpiąłem woltomierz na gniazdo zapalniczki i też wyszło 13,7-13,9 V. Czy ktoś się podzieli wynikami swoich obserwacji ? Już powoli się zastanawiam czy altka nie mierzyć, zrzucać, sprawdzać na stole probierczym i w razie potrzeby regenerować, a przy okazji połączenia masowe poprawiać...
                              Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Zamieszczone przez wesol
                                ani wielkosc aku ani moc maksymalana altka nie ma tu nic do rzeczy. Mzona sobie nawet zalozyc akumualtor w bagazniku i 220A a altek mozesz miec nawet i 70 amperowy. Wszystko bedzie daialac prawidlowo.
                                Dobra, a ja zapytam w druga strone...

                                Altek 140A, akumulator 60Ah, fabrycznie siedzi 100Ah ??

                                Grzeje kleme dodatnia tak, ze po 5 minutach pracy silnika klemy nie mozna dotknac.

                                Czyli tez raczej cos jest na rzeczy :lol:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  Grzeje bo kabel w klemie jest źle zaciśnięty i skorodowany.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    Sebastian_M26, Raczej nie... Klema tez juz wjechala nowa. Zostal juz w zasadzie tylko kabel do alternatora
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Jest to nie bezpieczne, już spadek 1V razy 100A, da 100W na ogrzewanie i pożar gotowy.
                                      Sprawdź spadek napięcia, nawet multimetrem za 20 zł.

                                      Ja tak miałem w 4 letnim oplu, dałem nowy przewód spawalniczy 50mm2 i zagniatane końcówki energotechniczne, do wyboru miałem jeszcze nową wiązkę za ponad tysiąc.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • wesol
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 689

                                        Zamieszczone przez eaglemirek
                                        Teoretycznie tak ale weźmy zimę i powiedzmy temp - 20 lub sporadycznie nawet więcej i wtedy te 50Ah straci powiedzmy 20% czyli 10 + rozruch a ten 220 AH 44Ah + rozruch więc jeżeli np dojeżdżam do pracy tylko kilka km to tego mniejszego mam szansę naładować na full a tego wiekszego powiedzmy tylko do 99% (lub mniej) i sprawa z każdym dniem się kumuluje Więc ja bym jednak nie przesadzał. Ja tam wolę co 2 lata kupić standard wielkość lub nie wiele większy niż co 4 lata jakiegoś bydlaka
                                        W zime nie spada pojemnosc akumualtora. Spada poprostu jego efektywnosc dzialania. Wiekszy aku tak samo dlugo sie laduje jak maly. Jesli duzy aku bedzie niedoladowany z powodu malych dystansow to tak samo maly te nie bedzie doladowywany. Nawet czysto teoretycznie wiekszy powinien sie szybciel dolaodwac. Czemu?? Ano z racji iz ma mniejszy opor wewnetrzny i moze bez uszczerbku przyjmowac wiekszy prad. Czyli patrzac na to z tej strony ze aku np 40Ah mamy ladowac pradem Q10 czyli 10% jego pojemnosci czyli 4-oma amperami tak 100 Ah mozemy juz ladowac 10 amperami co nie. Teraz odpalasz auto i tracisz z akumualtora powiedzmy 2 amperogodziny czyli odzyskanie tego to jazda powiedzmy jednej godziny z pradem ladowania 2 A lub pol godziny z pradem 4 A i 15 minut z pradem 8 A.

                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Zamieszczone przez wesol
                                        ani wielkosc aku ani moc maksymalana altka nie ma tu nic do rzeczy. Mzona sobie nawet zalozyc akumualtor w bagazniku i 220A a altek mozesz miec nawet i 70 amperowy. Wszystko bedzie daialac prawidlowo.
                                        Dobra, a ja zapytam w druga strone...

                                        Altek 140A, akumulator 60Ah, fabrycznie siedzi 100Ah ??

                                        Grzeje kleme dodatnia tak, ze po 5 minutach pracy silnika klemy nie mozna dotknac.

                                        Czyli tez raczej cos jest na rzeczy :lol:
                                        Tu masz opor stykowy. Kazdy kabel pleciony ma takie cos. Zobacz ze jak odpalisz odkurzacz to tez wtyczka bedzie ciepla jak i samo gniazdko. na drugim koncu tez. Zrodkiem kabel jest zimny. Rada taka to nawet drugi kable daj i podlacz go rownolegle. Ja przez rurki miedziane o sdernicy okolo 5 mm wewn przewleklem kabel miedziany. Zaklepalem po wiekszosci takze styk jest na dosc duzej powierzchni konca kabla. Dokrecona jedna koncowka oczewiscie do slupka altka a druga czesc do klemy z pominieciem puszki bepziecnzikowej. Po co daja tam do tej puszki to naprawde nie rozumiem.

                                        Wiekszy altek tez niewiele zmienia z racji iz prad ladowania akumulaotra niewiele sie zmienia chyba ze brakuje pradu z racji iz jest wlaczona masa odbiorników czyli wieksze zapotrzebowanie niz produkcja.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz

                                        • xtremesystems
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2254
                                          • Hyundai

                                          a ja mam pytanie o prostownik

                                          mam taki model
                                          PROSTOWNIK Z ROZRUCHEM DO ŁADOWANIA AKUMULATORÓW SAMOCHODOWYCH Napięcie zasilania: 230 V / 50 Hz Moc: DC 6 V - 12 V Zakres regulacji prądu: 2 A, 6 A, 12 A Rozruch (START): 75 A Wskaźnik poziomu


                                          jak podlaczam klemy i nie wlaczam prostownika to poziom naladowania (diody) wynosi 50%

                                          wlaczam ladowanie 2 bądz 6 A i diody od razu pokazuja 100% naladowania.

                                          przed operacja zmierzylem napiecie miernikiem 12,6 czyli teoretycznie naladowany

                                          po wlaczeniu amperomierz (na prostowniku) jest niemal na zero. (na pewno nie pokazuje ani 2 ani 6)

                                          zmierzylem rowniez napiecie ladowania . wynioslo 15,8V


                                          kilka pytan

                                          1)czy amperomierz pokazujacy niemal zero oznacza ze aku sie nie laduje? (prostownik teoretycznie ma jakas ochrone przed przeladowaniem)

                                          2)15,8 V to chyba troche za duzo jak na napiecie ladowania?

                                          3)po kilku minutach takiego ladowania po odlaczeniu prostownika miernik pokazuje ok 13V po pol godziny spadlo do tych 12,7 . czyli to sugeruje ze jednak cos sie dzialo mimo ze amperomierz niemal na zero

                                          4)czy ten prostownik w ogole wyglada wam na sprawny?

                                          Komentarz

                                          • wesol
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 689

                                            amperomierz tam zainstalowany nie jest zbyt precyzyjny. Zreszta ten element praujac na pogrnaiczu swojego pomiaru nie jest zbyt dokladny wlasnei z tej racji czyli jesli masz skale od zera do 15 amper t trodno wymagac by doladnie wskazywal prad dajmy na to 0.5 ampera. Jego dokladny prad wskazan to od 2 do 12 amper. Zawsze sei bedzie cos tam ladowac bo ladowanie nastepuje wtedy gdy napiecie żródła pradu jest wyzsze od odbiornika.

                                            Napiecie łądowania musi byc wyzsze od akumualtora. okolo 16 V jest prawidlowe. PRzy jeszcze wiekszych prostownikach moz enawet byc i 18 V. PRawo ohma sie klania bo I =U/R O ile R mamay stale bo to opor na kablach stykowy i wewnetrzny to tak jak widac zbey prad "I" płynął wiekszy trzeba nieco podneisc Napiecie "U". Zreszta kiedys pisalem ze prostownik powinien miec napeicie dosc wysokie wlansie okolo 16-18 V i troszke wytracone na opornicy po to by nie łaodwać szczytami samymi. Pamietajmy ze w sieci mamay prad w ksztalcie sinusoidy wiec nie ma tam caly czas 230 V tlko to jest napeicie skuteczne. Napeicie w sieci zmienia sie od okolo -320 do zera i w druga strone do +320 V. Po wyprostowaniu w jedna strone za pomoca diód mamay nadal pulsowanie tego pradu w sposób od zera do tych 320 V. Wygladzic taki prad sie poprostu slabo daje z racji iz jest duze obciazenie prostownika. Te przelaczniki co tma masz na 2, 6, 12 A to ja bym sprawdzil ile faktycnzie jest w stanie pdoac pradu do aku bo cos wietrze ze raczje tyle to chyba nie bedzie. Nie znam gabarytów tego rpostownika wielkosci trafo ale 75 A na starcie to chyab nieco przesadzili tez. Mam w domu taki prostownik rozruchowy- kable sztywne jak diabli i grubosci dwa razy wiekszej jak od spawarki. To jest prostownik rozruchowy. NA calkoiwcie zdechnietym aku daje rade odpalic sztaplarke w dieeslu. Osobowke to odpala jak w lato.

                                            Tak ladowanybyl bo napiecie sie podnioslo. Nawet jesli malym pradem to wystarcyz by podniesc napiecie na aku. Podnosi oczewiscie chwilowo bo sila elektromotoryczna na takiej kostrukcji ogniwa wynisi 2 V a ze jest 6 cel czyli szeszc ogniw to daje nam baterie ogniw polaczonych szeregowo i 12V.

                                            PRostownik wyglada nawet dosc dobrze. napewno nei ejst to jakis markertowa zabawka za 70-120 zl i ten powinien cos tam podladowac. Cos podbnego mamay w pracy do doaldowywania aut osobowych i sztaplarek zostawiajac na noc. Diody na prostowniku to wskaznik diodowy napiecia i po napieciu wskazuje stan naladowania aku. Taki prosty wskaznik ale skuteczny.
                                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              dzięki za odpowiedz. z tym napjeciem 15.8 jeszcze dopyta.


                                              widzialem podomnk bardzo dobry prostownik elektroniczny

                                              ctek mxs5 i tam bylo iles tam trybów i opisy

                                              i bylo mniej wiecej tak

                                              ladowanie zasadnicze 14.4 V. regeneracja aku 15.8V w nawiasie sralo napisane ze 15.8 V ma doprowadzic do "kontrolowanego gazowania kasu w celu jego wymieszania"

                                              stad zafrasowalo mnie moje 15.8 v

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                Regeneracja max. raz w roku, na 15V odparujesz wodę, a w wysokich modelach nie ma jej jak dolać.
                                                Nie długo pojawią się w Lidlu znakomite ładowarki, a ten bas do śmierci.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  jakie bo ja chce kupic teraz ctek msx 5

                                                  Komentarz

                                                  • wesol
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 689

                                                    Napiecie nie ma nic do odparowywania. Zasada jest taka ze aku wylaodwany jak sie laduje to troszke gazuje. Aku gdy juz jest naladowany w 100% to gazuje mocno wiec tak jak kiedys juz pisalem akumualtorow kwasowych nie da sie przeladowac bo porpostu procesem koncowym jest rozklad wody na wodór i tlen. Aczkolwiek te nowoczesne aku maja specjalne systemy ktore nie pozwalaja by woda sie wydostawala dlatego tez nie dolewa sie wody bo teoretycznie przez caly okres zycia nie bedzie takowej potrzeby. Z tym ze wolalbym miec jednak mozliwosc takowa. Tak jak pisalem kozystnej jest ladowac pradem nawet 18 V ale wtracasz wtedy na opornicy nieco pradu i napiecia. Z tym ze aku nie jest ladowany pikami pradu a bardziej gladko. TO ze miernik pokazuje caly czas powiedzmy 5 amper to na to nie liczcie ze tak to jest. Podlaczcie sobie oscyloskop to wam wyjdzie ze taki prostownik podaje w pewnym momencie prad powiezmy 15 amper i za chwile zero. Wypadkowa to okolo 5 amper.LAdowanie takimi pikami sa szkodliwe bo powoduje to zasiarczenie akumulatora.
                                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...